donderdag 4 april 2013

column malou van hintum over autisme

Prachtige column van Malou van Hintum over autisme: ons gedrag is niet veranderd ons idee van gek en gezond wel. Autisme is voor mij iets wat bij je hoort het is met je verweven. We lopen aan tegen onbegrip. Je kunt het anderen wel uitleggen en dan word je af en toe geprezen voor je niet autistische gedrag (past zich goed aan!) maar als je door overprikkeling dan eens typisch autistisch reageert is men verbijsterd. Het is belangrijk dat mensen elkaar meer accepteren en respecteren. Maar de tolerantie is soms ver te zoeken. Hoe iemand zijn of haar autisme ervaart is afhankelijk van de persoon, ik zie het zelf noch als een kwaliteit noch als een handicap zoals die in de vooroordelen worden gezien. Ik ben ik en neem mij zoals ik ben! http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6177/Malou-van-Hintum/article/detail/3419580/2013/04/03/Ons-gedrag-is-niet-veranderd-ons-idee-van-gek-en-gezond-wel.dhtml#.UVykZN8_Fbo.twitter

1 opmerking:

  1. Vind op https://nl.care.com/ speciale zorg, mensen met begrip, geduld en een groot hart.

    BeantwoordenVerwijderen