woensdag 1 juni 2011

Ruim 6000 verontruste e-mails naar staatssecretaris

De in der haast opgezette e-mailactie van Per Saldo grijpen vele boze, verdrietige en bezorgde budgethouders, mantelzorgers en zorgaanbieders aan om het kabinet op andere gedachten te brengen.

De volgende reactie drukt uit wat alle 5999 anderen in andere bewoordingen zeggen. Een blik in de toekomst van iemand met een beperking, die actief in het leven staat, maar wiens leven er over een paar jaar geheel anders uit gaat zien, als de plannen van de staatssecretaris doorgaan.

2014
"Natura zorg: 'Goedemorgen mevrouw, even met u kennismaken. Mijn naam is Marieke. Ja, ik weet dat de thuiszorg met u heeft afgesproken om u tussen half 9 en half 11 u uit bed te komen halen, en ja ik weet dat het kwart voor twaalf is, maar het is op het moment zo druk dat het niet anders kan.
U moet blij zijn dat er nog iemand komt want we hebben erg veel zieken deze week. U vraagt hoe ik dat aan uw werkgever uitleg? Tja, dat is niet mijn probleem. Kom we gaan nu douchen en aankleden het zonnetje schijnt. We blijven toch niet steeds over afspraken mopperen? Wie er morgen komt? Geen idee, dat kan Dora zijn of Ans, maar ook Kees kan komen om u te douchen. Oh, U wilt niet door een man geholpen worden. Ja, die man doet gewoon zijn werk hoor. U kunt niet kiezen.'
Nee, ik kan niet meer kiezen. vanaf 2014 zit ik in bovenstaande situatie. Ik ben kapot!"
Blijf uw e-mails sturen!

Ministerraad
Vandaag beslist de ministerraad of het kabinet de plannen van de staatssecretaris wil doorzetten. Per Saldo is in Den Haag en laat u zo snel mogelijk weten wat de uitkomst is. Let op de berichtgeving op de website van Per Saldo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten