woensdag 12 juni 2013

kinderen opsluiten...een ingezonden brief

De kalender leeftijd is 14 jaar.
Deze dag ,is ze verdrietig ,op haar been zijn schaafwonden.
Die ik krijg te zien.
Ik huil ,maar niemand ziet mijn tranen.
Ze heeft pijn ,en waarom ?
Ze is in de holding gelegd:
en daarna geïsoleerd in een time-out ruimte.
Dit is de gewone gang van zaken,als ze over haar toeren is.
Over haar toeren ,om dat ze de wereld om haar heen ,zoveel onbegrip aan
haar geeft.
De wereld die haar boosheid niet begrijpt,en niet op weten te vangen.
En ik sta machteloos ,en weet haar geen troost te geven.
Want uit mijn gezinsleven is ze verbannen.
Ik kan haar tranen niet drogen,op het moment dat ze me nodig heeft.
Haar opvoeders ,weten wat goed voor haar is.
IK HUIL MAAR NIEMAND ZIET MIJN TRANEN ,
EN HAAR TRANEN WORDEN DIE GEZIEN?
DE HOLDING EN ISOLEER DE TROOST DIE ZE KRIJGT.
IS DE CAMERA.....ZE MOET IMMERS OP RUST KOMEN.
(De prik pil werd al op haar 13 jaar gegeven)
Omdat ze bang zijn dat ze zwanger word van een vriend die ze toen en nu
nog niet had en nog niet heeft)

Defence for Children wijst erop
dat volgens internationale verdragen
 kinderen alleen als uiterste maatregel mogen worden opgesloten.
"Nederland sluit veel kinderen op"
Nederland sluit vergeleken met andere Europese landen veel kinderen op.
Ook worden kinderen in Nederland snel in een isoleercel gezet.
Dat staat in een rapport van Defence for Children.
Volgens het onderzoek neemt in alle West-Europese landen het aantal
opgesloten kinderen toe.
In Nederland is het aantal plaatsen in justitiële jeugdinrichtingen in
tien jaar verdubbeld.
In 2006 werden 4700 kinderen opgesloten.
Harder gestraft
Volgens de onderzoekers wordt er steeds harder gestraft
 en lopen kinderen in justitiële inrichtingen grote kans om slachtoffer te
worden van geweld.


http://nos.nl/artikel/68599-nederland-sluit-veel-kinderen-op.html

jose kuckelkorn

1 opmerking: