dinsdag 21 februari 2012

even een pluim voor Per Saldo

Even een vette pluim voor de mensen van Per Saldo. Natuurlijk omdat ze zich inzetten om het gevaar van deze draconische maatregelen af te wenden. Omdat ze zich sterk maken met goede alternatieven te komen.
Maar nu ook omdat ze zo goed meedenken met onze persoonlijke situatie. Natuurlijk is ons geval niet uniek. Kiezen voor een ZZP en dan de begeleiding te verliezen. Maar volgens Per Saldo moet het mogelijk kunnen zijn om naast het ZZP waarmee ik oudste aanmeld voor een trainingscentrum begeleid wonen een pgb budget voor begeleiding individueel te krijgen dat eindigt op de dag dat hij daar daadwerkelijk gaat wonen. Die vraag leg ik neer bij CIZ. Ik moet trouwens opmerken dat je niet automatisch je PGB verliest bij een ZZP. Dat hangt van het soort ZZP af dat geindiceerd wordt. En of je in de oude of nieuwe situatie zit. Als je je zorgen maakt kun je het beste contact opnemen met Per Saldo of anders de indicatiesteller!

Ik moet zeggen dat ik echt verrast ben door de enorme betrokkenheid van de mensen van Per Saldo. Je lidmaatschap is echt de moeite waard, ze helpen je goed en denken mee. Het is me al met al ook een stuk helderder geworden want met al die nieuwe regels zie je soms door de bomen het bos niet meer. Heb je vragen, zijn dingen onduidelijk aarzel niet om de ledenlijn te bellen! Deze week neem ik ook contact op met de gemeente om onze situatie te vertellen met de vraag hoe zij ons in de toekomst kunnen helpen. Het is goed dat zoveel mogelijk mensen dat gaan doen en Per Saldo op de hoogte te houden van je ervaringen. Per Saldo heeft een voorbeeldbrief op haar site

Goede ervaringen mogen ook wel eens gemeld worden dus vandaar deze pluim en ik hou jullie op de hoogte! Miek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten