vrijdag 8 juli 2011

Kwetsbaren zijn de dupe van liberaal zorgbeleid


Rijken maken voor een schijntje gebruik van zorg. Dat moet anders. We mogen best wat welvaart inleveren voor meer zorg.

Er wordt gezegd dat beschaving kan worden afgemeten aan de omvang van de zorg voor de meest kwetsbaren. Als dat echt zo is, mag de overheid wel eens kritisch nagaan waar ze mee bezig is. Gaat het naar een samenleving waar de sterksten de meeste rechten hebben en met geld alles kunnen kopen?

Lees het volledige bericht op www.trouw.nl

1 opmerking:

  1. de oudere medemensen en onze ouders die een bepaalde leeftijd hebben.ja voordat hier die wetten waren en ze hebben zich met hand en tand
    hebben verzet tot op gevechten af.ook betalen wij met zijn allen awbz vanaf de 1e dag af dat je werkt.en nu door deze regering raken we onze
    rechten ja rechten!!!!want er is hard voor geknokt.maar die raken we kwijd als we er niks tegen doen!!!!!moet je kijken als er een paar miljoen zieke mensen en mensen van de ggz en vgz.ook al die mensen hebben awbz betaald en doen dit ook nog.als we allemaal naar het binnenhof zouden gaan dan zouden die ministers enz niet buiten durfen komen.dit weet ik zeker.
    want me moeder en opa hebben ook zulke regeringen gehad,en ze vertelde ons altijd die verhalen van wat ze nu weer mee hadden gemaakt.
    en we hebben altijd genoten dat ze dit met ons wilde delen.ik ben dan wel arm;maar geestelijk ben ik enorm rijk en dit kunnen ze nooit van je afpakken!!!!ze zei ook altijd;ik hoop niet dat jullie dit in jullie leven mee hoeven te maken.en helaas is het nu dus zo!!!!ik denk dat zij toen een helderziende blik gehad ,inmiddels is die schat in de hemel die zij zeker verdient heb!!!anders was het voor haar nu een dejavu en velen van haar leeftijdgenoten.blij ben ik dat ze dit dus niet hoeven!!!.ik krijg v/d awbz 193 euro per maand en moet er mee zien uit te komen.
    terwijl ik in me leven vaak afgekeurd voor 100%
    en toch gaat het dus al jarenlang zo.
    en ik heb me rot gewerkt in me leven en nu heb ik dit.

    BeantwoordenVerwijderen