vrijdag 11 mei 2012

opleiding ADHD coaches

Er lopen in Nederland heel veel coaches rond. Bijv. ADHD coaches en Autisme coaches. Tot nu toe kan iedereen zich vrij makkelijk die titel aanmeten. Eigenlijk zou er m.i. een soort keurmerk moeten zijn. Want hoe weten ouders nu wat een goeie coach is? Hoe kun je het kaf van het koren onderscheiden? In samenwerking met Rob Pereira willen Suzan Otten-Pablos en Gera Schutte een opleiding voor ADHD-coach opzetten. Het lijkt mij een goed idee! Maar wat vinden jullie. Wat is een goede ADHD-coach? Aan welke eisen zo een coach moeten voldoen? Wat moeten zulke coaches leren? En is er behoefte aan een dergelijke opleiding? Laat het ons weten door een reactie achter te laten. Heb je interesse in een dergelijke opleiding en/of wil je je gedachten en behoeften delen dan kun je rechtstreeks contact opnemen met info@praktijkbrasa.com of geraschutte@ziggo.nl

1 opmerking:

  1. ik heb ADHD ADD COACH diploma gehaald en vraag mij hetzelfde af, ben ik wel een goede coach en wat is een goede coach.
    Ik ben begonnen met het opbouwen van lotgenoten netwerk/contacten dmv chatroom, en adhd cafe's. Hierdoor krijg ik iets meer inzicht in de omvang van de problematiek waar adhd-ers mee te maken hebben en kan ik subtiel een beetje coaching toepassen.
    Ik ben ook niet van plan geld te gaan vragen als coach omdat ik het belachelijk vind om geld te vragen voor het helpen van andere mensen.

    Ik ben zelf ook ADHD-er zelfstandig ondernemer en heb 3 kids met ADD (2 met diagnose)
    dus voorlopig heb ik hier mijn handen/hoofd nog vol aan (aan de kinderen).
    Ik denk dat duidelijkheid over AD(H)D en publicaties over ADHD meer doet. ALLES VIA 1 officiele instantie laten lopen: waar je terecht kan en informatie over ADHD geeft. Nu zijn er honderde website met info en zie je door de bomen het bos niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen