maandag 7 mei 2012

Column Suzan Een wijze les

In haar column zet Suzan uiteen hoe we het beste kunnen reageren op het boek van Laura Batstra Hoe voorkom je ADHD?! Door de diagnose niet te stellen! Zusan pleit ervoor om helemaal geen aandacht aan haar te geven, hoe kwetsend zij ook is naar ouders en hoe feitelijk onjuist haar uitspraken ook zijn zoals wij allen weten. Dan kan het weer over de inhoud gaan. Ik begrijp Suzan helemaal. En het geeft jezelf ook veel meer rust. Het is al veelzeggend dat alleen de Telegraaf aandacht aan haar prietpraat geeft. Maar het is wel vreselijk moeilijk. Gisteravond bijv. kon ik het niet laten te reageren op een artikel in Psy waar een mevrouw een hele verhandeling hield over dat we beter eens goed konden luisteren naar ons kind (i.v.m. verborgen boodschappen), het kind in zijn waarde moeten laten afijn die toon. Daarmee implicerend dat ouders van kinderen met ADHD hun kind uberhaupt niet serieus nemen. Dan jeukt het zo erg...maar ik zal me proberen in te houden al kan ik niet garenderen dat het altijd lukt. De uitspraken van Batstra zijn soms zo denigrerend en beledigend, en dat voelt zo onrechtvaardig en onredelijk. Maar bij deze: ik doe mijn best het te negeren! www.adhdnetwerk.nl/ADHD.aspx?id=481&idn=126

Geen opmerkingen:

Een reactie posten