zaterdag 3 december 2011

aan allen die zich inzetten en zeggen nee zo kan het niet!

Je vergeet het zo makkelijk, maar dit is echt even belangrijk!! Ik wil iedereen die zich inzet in de strijd tegen deze onrechtvaardige bezuinigingen hartelijk danken. De een geeft een radiointerview, de ander schrijft een blog, weer een ander maakt columns. Speeches, pittige tweets maar ook uit solidariteit Retweeten. Een interview in de krant, een ingezonden brief, op t.v., reacties. Maar ook hen die de politieke discussie aangaan, mee actievoeren, of in werkgroepen zitten. Steeds meer mensen geven aan dat het zo niet langer kan. Iedereen die zich inzet voor deze strijd een dikke pluim. Jullie zijn allemaal kanjers!! Ook mensen van wie je het helemaal niet verwacht omdat ze rustig en ingetogen zijn. We doen het allemaal voor onze kinderen. Hun welzijn wordt bedreigd. Steeds meer dringt het besef door dat deze wereld en de kant waar ie heengaat niet goed is. Wel een JSF en 130 km per uur maar geen PGB en zorg die te duur wordt. Nu moeten huisartsen ook al met elkaar concurreren.
Ik hoop echt dat we elkaar kunnen blijven inspireren en motiveren. En doe dat vooral op een manier die bij je past. Iedereen op zijn of haar manier. Ik zou het bijv. niet kunnen opbrengen een gesprek aan te gaan met Van Veldhuijzen van Zanten of Sabine Uitslag zonder boos te worden. Ik heb respect voor de mensen die dat wel kunnen!
Maar er mag best eens gezegd worden jongens en meisjes bedankt en ga vooral zo door!
Ik probeer het zoveel mogelijk te verzamelen en op het blog te zetten zodat we elkaar goed op de hoogte houden!
Eerdaags moet ik een tienpunten plan maken over de bezuinigingen. Wat willen we niet en hoe kan het anders. Thema's als werk, wonen, zorg, onderwijs, racisme en discriminatie, milieu. Meld mij vooral bezuinigingen die echt niet kunnen, aandachtspunten, gevolgen. Ik neem het allemaal mee!
We moeten het als Hete Herfst daarover eens worden, zodra dat zo is zal ik het plan publiceren.
Miek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten