donderdag 17 november 2011

oproep Geertje Paaij

Ik benader jou, wetende dat je je verbindt aan sociaal-maatschappelijke thema’s met de vraag of je je wilt verbinden aan ‘VOLG DE BLAUWE LIJN, voetstappen van de liefde’. Mijn boek dat gaat over de grenzen van ouderliefde. De eerste tien bladzijden zijn te lezen op www.tenpages.com
Ik heb via TenPages tot 30 januari 2012 de tijd om minstens honderd aandeelhouders over de streep te trekken die minimaal één aandeel kopen van vijf euro. De teller moet op 30 januari 2012 staan op 2.000 verkochte aandelen, dan wordt mijn boek gegarandeerd uitgegeven én delen aandeelhouders in de winst.
Lukt het mij niet, dan krijg iedereen zijn inleg minus 20% teruggestort van TenPages. Tot nu toe heb ik 68 aandeelhouders en 335 verkochte aandelen.
Op mijn website www.geertjepaaij.weebly.com vind je veel informatie en een boektrailer. Een filmpje van één minuut met indringende boekfragmenten.
In dagbladen zoals de Volkskrant verschijnen regelmatig gekscherende artikelen dat het normaal is dat ouders op het schoolplein aan elkaar vragen 'En wat voor psychische aandoening heeft jouw kind? Krijgt hij daar ook een rugzakje voor?' Giovanni Wouters, politicoloog, steekt in Opinie&Debat van 13 augustus 2011 hiermee de draak. Zijn dochter lijdt aan het DNK-syndroom, ofwel zij is een Dood Normaal Kind en daarmee een uitzondering.
Onze minister van Volksgezondheid, Edith Schippers, maakt het nog bonter. Zij vindt dat psychische problemen vooral in eigen kring uitgevogeld moeten worden.
Er zijn nog steeds veel ouders die hun stem niet verheffen en zich schamen. Als de dood dat hun (volwassen) zoon of dochter met schizofrenie met de vinger wordt nagewezen als de zoveelste 'schizofrene mafkees'. Het afschuwelijk drama in Alphen aan de Rijn draagt aan deze beeldvorming bij.
Ouders met een ADHD-kind moeten niet zeuren. Volgens de staatssecretaris van Volksgezondheid moeten ouders genoegen nemen met een zesje op het rapport. De etikettenrage moet verdwijnen, aldus haar opvatting in de Volkskrant van 9 november 2011.

'VOLG DE BLAUWE LIJN' wil een handreiking zijn naar ouders die zich vaak zo verdomd alleen voelen. Laat Nederland weer het land worden van solidariteit, compassie, tolerantie en medemenselijkheid.
Steun je mij als aandeelhouder én ambassadeur? Ik hoop dat ik op je mag rekenen. Niet iedereen is gezegend met een goed stel werkende hersenen. Wat zou jij dan doen als het jouw zoon of dochter betreft? Ik hoop dit vraagstuk hoog op de agenda te krijgen. Als het aan mij ligt, schuif ik na publicatie aan bij de tafel van DWDD (De Wereld Draait Door).
Hartelijke groet,

Geertje Paaij,
(moeder van een 26-jarige dochter, lijdend aan schizofrenie en ADD en van een 24-jarige dochter met de persoonlijkheidsstoornis NAO en ADHD).

1 opmerking:

  1. Veel succes ermee!
    Ik zou nog even een link plaatsen naar de Tenpages pagina, dan is het makkelijker te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen