donderdag 15 september 2011

te boos pgb debat

Ik ben ontgoocheld. Op dit moment heb ik geen greintje vertrouwen meer in de politiek. Ik heb het hele debat gevolgd via Twitter, omdat ik al het vermoeden had dat ik nog wel eens boos zou kunnen worden. Met twitter, dacht ik, had ik toch wat meer afstand.
Ik ben op dit moment nog zo boos dat een goed redelijk verslag van het debat voor dit blog voor mij op dit moment onmogelijk is.
Morgen zoek ik het nieuws op en plaats het op het blog. Dan heb ik hopenlijk wel een reeel beeld wat er gezegd is e.d. Ik zal straks nog even op zoek gaan naar de brief.
Wat ik heel erg stuitend vond is hoe er met ons werd omgegaan. Weer ging het over 'zij die het echt nodig hebben' In gesprekken met PGB-houders toonde men begrip, stelde men goede vragen. Van Veldhuijzen van Zanten liet blijken goed te luisteren en deed, achteraf net alsof, ze onze situaties begreep. Niets van dat alles! Fake! Ze gebruikte deze ervaringen in haar eigen straatje om het schoon te vegen! Het ergste van alles vind ik dat ze de mensen hoop gaf.
Helemaal bont maakte ze het door eerst te zeggen dat ze nooit gezegd had dat mensen dezelfde zorg konden behouden alleen op een andere manier geregeld, en vervolgens te beweren (na een motie van afkeuring door GL PVDA en SP)dat we het verkeerd begrepen hadden.
Die motie van afkeuring had van mij een motie van wantrouwen mogen zijn. Ik vond het persoonlijk te mild. Want hoe kunnen we nu nog vertrouwen hebben in de Staatssecretaris en haar beleid?
Een ding is zeker: we gingen al boos naar Den Haag maar dat is nu alleen nog maar erger geworden en ik hoop dat Nederland nu massaal op de been komt om te laten weten wat ze van de plannen vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten