donderdag 11 augustus 2011

nieuwe start

Zoals jullie waarschijnlijk gehoord hebben stopt Suzan vanwege persoonlijke omstandigheden met het blog. Dit heeft GEEN gevolgen voor de groep Platform Verontruste Ouders. Wel voor dit blog. Ik ben niet in staat mooie filmpjes te maken en hoe ik afbeeldingen of krantenartikelen kan plaatsen moet ik allemaal nog uitvogelen. Ons blog blijft voor mensen die in moeilijheden komen door de voorgestelde bezuinigingen en we houden jullie zo goed mogelijk op de hoogte. Daarnaast willen we ruimte bieden aan jullie verhalen en ervaringen. Columns, je hart luchten, het kan allemaal naar m.wijnbergen1@chello.nl.
Binnenkort plaatsen we op dit blog een brief voor bekende nederlanders. Wij vragen hen in deze brief hun naam onder een paginagrote advertentie te zetten tegen de stapeling van maatregelen. Hebben jullie onze petitie al getekend? http://spaarkwetsbaren.petities.nl Zegt het voort!

Nu kunnen we doen alsof er niets aan de hand is en doorgaan waar we gebleven waren. Zo zit ik echter niet in elkaar. Zonder rancune is het volgende gebeurd.
Allereerst wil ik hier ook kwijt dat ik het ontzettend jammer vind, maar ook onnodig, dat Suzan besloten heeft te stoppen. Ik heb haar meermaals op het hart gedrukt vooral aan ons gezamenlijk doel te denken.
Voor de vakantie heb ik Jacqueline, een moeder van een thuiszitter, gevraagd haar persoonlijke verhaal te schrijven. Wij hebben met een meerderheid besloten het stuk te plaatsen. Het was een hart onder de riem voor andere ouders met thuiszittende kinderen en recht uit het hart geschreven. Ik zal de brief z.s.m. weer publiceren.
Dat stuk heeft Suzan verwijderd en daar ben ik erg boos en verdrietig over geweest.
Na de vakantie wilde ik het werk voor het platform hervatten maar ik vind het nodig dat er goede afspraken over het blog komen. D.w.z. als een meerderheid vind dat iets geplaatst moet worden dan wordt het geplaatst en een beheerder kan niet alleen bepalen of iets eraf gaat, dat moet altijd in overleg. Helaas heeft Suzan toen besloten te stoppen. Zij heeft het blog altijd uitstekend verzorgd maar deze actie was niet volgens mijn principes. Ik vond en vind dat wij daarover konden praten. Helaas heeft het zover niet kunnen komen.

Maar toch gaan we door al zullen we Suzan echt wel missen.
Wellicht is het onprofessioneel zo uit de school te klappen maar ik vind dat iedereen moet weten wat er is gebeurd. Het ging mij niet om het persoonlijke, maar om zakelijke afspraken. Ik vind dat dit blog er voor iedereen moet kunnen zijn ook als ik het ergens niet mee eens ben. TENZIJ het discriminerend, kwetsend wordt. Wellicht wil Suzan nog reageren, daarvoor gelegenheid.

Het is wel fijn om minimaal met 5 te zijn als er stemmingen nodig zijn. Iedereen die zich in wil zetten voor het platform, dat kan zijn bijdrage aan overleggen, aanleveren van artikelen, helpen met de nieuwsbrief of wat je maar wilt: help ons door lid te worden van de groep. SAMEN staan we STERK. Je steekt er zoveel tijd in als je zelf wilt en af en toe is er overleg.
Miek

5 opmerkingen:

  1. Was dat nou nodig om dit zo publiekelijk te doen? Vind het zeker onprofessioneel en erg jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bedankje voor al het goede werk van Suzan was meer op zijn plaats geweest. Ik zal haar inzet enorm missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook jammer maar ook onnodig. Uiteraard heb ik Suzan persoonlijk bedankt en ik heb in het stuk ook meerdere malen aangegeven dat ik haar zeker ga missen!
    Dat neemt niet weg dat ik vind dat niemand alleen kan beslissen een stuk wat met meerderheid van stemmen is geplaatst te verwijderen. Daarvoor is overleg nodig en dat is er niet geweest. Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil Suzan complimenteren dat ze zo rustig haar vertrek heeft aangekondigd en dat ze zo professioneel is gebleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Suzan bedankt maar Miek heeft wel een punt. Ik hoop snel de brief weer te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen