dinsdag 7 juni 2011

Wat is die jongen druk!

Toch bijzonder… een aantal dagen nadat mijn artikel
was verschenen, werd ik gebeld door Jacob Klompstra.

Jacob heeft het unieke boek: 
'Wat is die jongen druk! - Een leven met ADHD' geschreven 

Dr. Sandra Kooij, psychiater en autoriteit op het gebied
van ADHD schreef het voorwoord.



Ik vond het best leuk dat een boekenschrijver mij op een doordeweekse morgen belde
om mij een compliment te geven over het door mij geschreven artikel.
 
Jacob en ik spreken elkaar nu vaker en zijn boek heb ik inmiddels in huis. Natuurlijk is deze blog niet bedoeld om reclame te maken, maar ik maak voor Jacob een uitzondering.
Waarom?
Jacob Klompstra (1948) heeft ADHD. Dat heeft hij al zijn hele leven, maar de diagnose is pas 5 jaar geleden gesteld. Vanaf zijn vroegste jeugd ondervindt hij de gevolgen van het anders zijn.
Jacob: "Het is onvoorstelbaar eenzaam om een buitenbeentje te zijn. Mijn hele leven is een zoektocht naar acceptatie, naar een plek waar ik rust vind en rustig kan zijn."

Het leven van Jacob staat in het teken van uitproberen, grenzen stellen, overmatig alcoholgebruik en een enorm tekort aan tijd om alles te doen wat hij wil. Dit leidt tot verdrietige ervaringen, maar ook tot vermakelijke situaties.
Jacob gebruikt sinds 5 jaar medicijnen, waardoor zijn leven wat meer structuur en rust kent.
Jacob wilde het verhaal vertellen over zijn leven, zijn ervaringen en de zoektocht naar zichzelf. Jacob is zelf dyslectisch en daarom vroeg hij Madeleine van de Wouw om hulp. Zij heeft het levensverhaal van Jacob opgeschreven. In het boek vertelt Jacob over zijn leven, zijn ervaringen en zijn zoektocht naar zichzelf.
Met dit boek wil Jacob aandacht vragen voor mensen die zelf met ADHD kampen en voor wie (nog) onvoldoende aandacht is.

Het verhaal is niet geschreven vanuit een psychologisch of medisch perspectief, maar vanuit het standpunt van een mens die leeft met ADHD.

Nieuw is de Engelse vertaling van het boek én de Engelstalige website:
Firework on the brain!
Kijk voor meer informatie op de website van Jacob of volg Jacob op Twitter om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen.
Ach, reclame is het ook eigenlijk niet.
Het is gewoon een duidelijk verhaal van een mens met ADHD!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten